En vigtig del af projekt 'Alle skal lære at svømme', er et treårigt forskningsprojekt. Forsknings- og Innovationscenter for Idræt, Bevægelse og Læring (FIIBL) har fungeret som udviklings- og evalueringspartner.  

 

I løbet af de seneste tre år er det blevet undersøgt om svømmeundervisningen, som vi kender den i grundskolen i dag, kan gribes an på andre, og måske bedre, måder.

 

RAPPORTSERIE: "NYE VEJE TIL SVØMMEUNDERVISNING I SKOLEN"

HOVEDRAPPORT OM 'MULTISVØM' OM 'TECHNOSVØM' OM 'EKSPERIMENTARIUM' OM 'PARTNERSKABER'

 

 

 

 

 

DEN KORTE VERSION OM 'ÅBENT VAND' SVØMMEDUELIGHED &
OPLEVELSER AF LÆRING
KOMPRIMEREDE 
SKOLESVØMMEUNDER-
VISNINGSFORLØB
MATERIALESAMLING
FOR MULTISVØM OG
EKSPERIMENTARIUM

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MOV:E 

        

REACH 

                                                                                     
MAGASINET MOV:E har til 
formål at formidle viden
ogforskning om børn
og læring. 
  FORSTUDIE TIL ASLAS (marts 2015) FIIBL udarbejdede
et forstudie bestående af to delundersøgelser af 
"svømmeundervisningens rammer og vilkår" og
"hvornår og hvordan børn bedst lærer at svømme".